Avatar animat 3D in 3DS Max
28.05.2012
Tutorialul prezinta crearea unui avatar animat cu Autodesk 3DS Max 2010, salvarea fisierului intr-un format video oarecare, in acest caz '.mov' si transformarea acelui fisier in .gif, cu ajutorul Photoshop CS3.
8249 afisari 0 Rating (1 vot) 45 min

Probabil ca ati mai vazut asemenea avatare pe internet, asa ca hai sa cream unul cu Max.

1. Customize -> Units setup -> Generic setups.

In acest tutorial vom lucra in modul standard, adica cu toate panourile in fata noastra (Top, Front, Left, Perspective)

In functie de care panou aveti nevoie, dati un clik pe acel panou, ca sa fie activ.

2. Creati un tub in panoul 'Top' (Create -> Standard primitives -> Tube)

Radius 1 = 120
Radius 2 = 160
Height = 30
Height Segments = 1
Cap Segments = 1
Sides = 75

3. Observati ca folosind aceste dimensiuni, tubul creat este mai mare decat ferestrele noastre, asa ca dati un click pe butonul 'Zoom Extents All' (Il gasiti in coltul de jos, dreapta).

4. Click dreapta pe obiect, in oricare fereastra, cautati in lista 'Rotate', click pe patratelul din dreptul lui, si la 'Absolute:World' in axa 'x' introduceti '90' si click pe spatiul de lucru, sau dati 'Enter' din taste.

5. Din nou 'Zoom Extents All'.

6. Va trebui sa mai creem inca 2 tuburi, asa ca hai sa il copiem pe acesta, si doar schimbam parametrii obiectului.

7. In panoul 'Top' cu unealta de baza 'Move & Transform', click pe obiect ca sa fie selectat, apasati tasta 'Shift' si in panoul 'Top' trageti in sus. Va va aparea o fereastra care va va intreba cum sa faca clonarea, bifati 'Copy'.

8. Avand aceasta clona selectata, in panoul 'Parameters' modificati:

Radius 1 = 180
Radius 2 = 220

9. Selectati primul tub (cel mic) si il vom muta in pozitia x =0 y =0 z =0, in felul urmator: anterior, ati selectat prin click dreapta pe obiect...etc. Va mai arat un mod: Cu unealta 'Move and Transform ' click pe obiect (adica il selectati) mergeti la icoana aestei unelte, click dreapta pe icoana si se va deschide fereastra de optiuni, unde la x, y, z veti pune 0, apoi 'Enter'.

10. Click pe al doilea obiect, si faceti acelasi lucru, adica il mutati in pozitia x, y, z =0.

11. Din nou 'Zoom Extents All'.

12.Avand acest al doilea obiect selectat, il clonati la fel ca in descrierea de la pasul 7.

13. In panoul 'Parameters' modificati:

Radius 1 = 240
Radius 2 = 280

14. Il mutati in pozitia x, y, z =0, dupa metodele descrise anterior, apoi din nou 'Zoom Extents All'.

15. In panoul 'Front' sa aveti bifata optiunea 'Smooth + Highlights' (Click pe 'Wireframe' apoi bifati 'Smooth + Highlights')

16. Sa trecem la animarea acestor cercuri. Jos aveti bara de optiuni pentru animare, iar cursorul frame-urilor se afla in pozitia '0' (adica frame-ul '0'.

17. Cu 'Move tool' selectati tubul 3, adica cel mai mare apoi click pe 'Set Key', care se va face rosu.

18. Click pe icoana cu cheie de langa.

19. Observati ca deasupra frame-ului 0, s-a aprins un punct verde.

20. Cu mouse-ul, duceti cursorul la frame-ul 100.

21 Acum putina teorie. La toate trei cercurile, rotatia lor va porni de la:

x = 90
y = 0
z = 0

La x avem 0, deoarece am rotit 90 de grade la creearea primului tub, restul fiind clonate avem aceeasi parametrii.

22. Sa continuam: suntem deci la frame-ul 100, si avem tubul cel mai mare selectat, acum clik pe icoana uneltei 'Select and Rotate'.

23. Acum click dreapta pe aceeasi icoana si se va deschide fereastra de optiuni la rotire.

24. La x trecem -90 (intre 90 si -90, fiind 180 de grade, adica o rotire completa a cerului), restul raman asa cum sunt.

25. In panoul 'Top' observam ca s-a miscat fata de celelalte, si alinierea nu mai este perfecta, asa ca click pe unealta 'Move and Transform' si in axa "y" introduceti -30 (grosimea obiectului), apoi click 'Enter'. Vedem ca acum alinierea e perfecta, asa ca acum click pe icoana cu cheie de jos, de langa 'Set key'. Observati ca si deasupra frame-ului 100 s-a facut verde.

26. Acum sa vedem animatia, asa ca click pe butonul 'Play Animation'.

27. Important ! Puteti porni animatia, oridecate ori vreti, doar ca atat timp cat un proiect nu e gata, sa va asigurati ca la oprirea animatiei, cursorul se afla in pozitia initiala, adica frame-ul '0'.

28. Continuam, deci ne asiguram ca cursorul e in frame-ul '0'. Cu 'Move tool' selectati tubul 2, adica cel mijlociu ne mai asiguram odata ca suntem la frame-ul 0.

29. Pentru a diversifica putin deschidem fereastra cu optiunea de rotire, si la x in loc de 90, introducem -90. Observam ca si acest obiect s-a miscat, asa ca il mutam cu -30 in axa y.

30. Alinierea fiind perfecta, click pe icoana cu cheita, de langa 'Set Key'.

31. Din nou, mutam cursorul cu mouse-ul la frame-ul 100.

32. In fereastra cu optiunile de rotire modificam astfel:

33. Introducand la rotire x 90, observam ca din nou obiectul s-a miscat de la axa, dar introducand la y -180, am remediat obiectul aliniindu-se perfect.

34. Acum apasam din nou icoana cu cheie, de langa 'Set Key'.

35. Acum selectati ultimul tub, adica cel mic. Il lasam asa cum e, ne asiguram ca suntem la frame-ul 0, si click pe icoana cu cheie. Mutam cursorul la frame-ul 100.

36. Rotiti obiectul in felul urmator:

37. Click pe icoana cu cheie, apoi click pe 'Set key', pentru ca partea de animatie este gata si puteti derula animatia.

38. Creem o litera (Create -> Shapes -> Text).

39. In 'Modifier list' cautam 'Extrude' si aplicam urmatoarele setari:

40. Aliniem litera, in centrul cercurilor, si testam animatia.

41. Aplicam literei, un material standard, cu urmatoarele setari:

42. Aplicati cercurilor exact acelasi tip de material, doar culoare diferita. (Slotul initial, albastru, il trageti pe unul gol, schimbati doar culoarea, iar la aplicare se va deschide o fereastra care va spune, ca mai aveti o paleta cu acel nume, schimbati numele.

43. Mai testati odata animatia, daca va place, e timpul sa o salvam.

44. Selectati activa fereastra unde aveti animatia gata de salvat, in cazul meu 'perspective'.

45. Edit -> Select all

46. Click dreapta pe obiecte, si selectati 'Object properties', in fereastra ce se deschide cautati 'G-Buffer' si tastati 'Object ID =0'

47. Mergem la 'Rendering' -> 'Video post'

48. Se va deschide aceasta fereastra:

49. In acea fereasra, cautati butonul 'Add scene event', si click pe el. Se va deschide o alta fereastra, unde aveti inserata fereastra pe care v-ati activat-o, ca fiind scena pe care vreti sa o salvati, in cazul meu 'Perspective'.

50. Click pe ok.

51. Cautati butonul 'Add image scene event' si click pe el.

52. In fereastra ce se deschide click pe butonul 'Files'.

53. La sus la 'Save in' selectati locatia unde vreti sa salvati acest fisier, la 'File name' treceti un nume oarecare, la 'Save as type' selectati un format din lista, eu am ales formatul 'mov', pentru a putea prelucra fisierul cu Photoshop (Vreau sa il transform in format 'GIF'). Voi puteti selecta orice format. Daca vreti sa salvati in mov trebuie sa aveti instalat 'QuickTime'-ul celor de la Apple, il gasiti pe net.

54. Daca il salvati mov, veti avea urmatoarea fereastra si faceti urmatoarele setari:

55. Dupa ce dati ok, veti mai avea o fereastra, ii dati ok.

56. Cautati butonul 'Execute sequence', click pe el, si se deschide o alta fereastra:

57. Click pe butonul 'Render', apoi, cand programul termina de renderizat, va cautati fisierul unde ati hotarat sa il salvati, si...vizionare placuta!

58. Pentru cei ce vor sa il transforme in 'gif' ii poftesc in continuare alaturi de mine.

Deschideti Photoshop, e important sa aveti o versiune 'CS', nu conteaza cat, ci sa fie CS.59. Mergeti la 'File' -> 'Import' -> 'Video frames to layers, si in fereastra ce se deschide cautati fisierul mov si il selectati, apoi click pe 'Load'.

60. Fereastra ce se deschide, o lasati asa cum este, si click pe ok

61. Acum va trebui doar sa salvati fisierul, iata cum:

62. 'File' -> 'Save for Web & devices'.

63. Se va deschide o fereastra unde faceti urmatoarele setari (la 'image size' treceti dimensiunile dorite de catre dvs. ( apoi click pe 'Apply') iar la 'color table' lasati asa cum este)

64. Cam atat, o zi buna tuturor !

Copyright © 2008-2010 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Conceput si realizat de Neokinetics Software.