Crearea unei planete in Autodesk 3DS Max
22.04.2012
In acest tutorial veti invata sa folosesti Autodesk 3DS Max pentru a realiza planeta 3D.
7798 afisari 0 Rating (2 voturi) 1 h 30 min

1. Creati o sfera (Create --> Standard primitives --> Sphere).

2. Aplicati urmatoarele setari:
Radius 40
Segments 100

In mod normal, nu e nevoie neaparat de 100 de segmente, asta depinzand de la ce distanta va uitati la planeta, oricum acest parametru se poate modifica ulterior, fara a afecta compozitia.


3. Acum vom trece la crearea materialului pentru planeta.

4. Deschideti editorul de materiale

5. Aplicati primul slot de material standard, avand sfera selectata.

6. Extindeti optiunea Super sampling, din editorul de materiale, si aplicati urmatoarele setari:

7. In primul rand, vom construi craterele.

8. Extindeti optiunea Maps, din editorul de materiale, bifati optiunea Bump, click pe None, din dreptul lui, si in libraria ce se va deschide, selectati Composite.

9. Setati opacitatea layerului, la 20, apoi aplicati primului slot al layer-ului o harta de tip Splat.

Si aplicati urmatoarele setari:

10. Dati un render, compozitiei, ca sa vedeti exact modificarile facute.

11. Sa continuam. Pe harta Splat, ce tocmai ati setat-o, in dreptul culorii negru, click pe butonul None, si selectati o harta de tip Noise, cu urmatoarele setari :


12. In dreptul culorii alb din harta Splat, click pe slotul None, si alegeti o harta de tip Speckle, cu urmatoarele setari:


13. Creati un nou layer, in harta Composite.


14. Schimbati opacitatea acestui layer la 40, si in primul slot, aplicati o harta Speckle, cu urmatoarele setari:


15. Creati un al treilea layer, in harta Composite.

16. Primului slot, ii aplicati o harta de tip Noise, cu urmatoarele setari:


17. Celui de-al doilea slot, ii aplicati o harta de tip Dent, cu urmatoarele setari:


18. Ne intoarcem din nou la panoul harti, si de data asta bifam Diffuse Color, click pe slotul None din dreptul ei, si aplicam din nou, o harta de tip Composite.

19. Primului slot din layer, ii aplicam o harta de tip Dent, cu urmatoarele setari:
color #1 : 144 121 171 (rgb)
color #2 : 123 103 146 (rgb)


20. Creati un nou layer in herta Composite, si primului slot ii atribuim o harta de tip Perlin Marble, cu urmatoarele setari:
color #1 : 176 164 190
color #2 : 79 70 89


21. Celui de-al doilea slot, ii aplicati o harta de tip Smoke, cu urmatoarele setari:


22. Inapoi la Harti, de data asta bifati Self illumination si reduceti de la 100 la 40, click pe slotul none din dreptul lui, si alegeti o harta Gradient Ramp, cu urmatoarele setari:


Click pe bara de gradient, pentru a adauga stegulet

R=255 G=255 B=255 Pos=0
R=255 G=255 B=255 Pos=8
R= 0 G= 0 B= 0 Pos=16
R= 0 G= 0 B= 0 Pos=100

23. Vom crea lumina care ne va lumina planeta(Create --> Lights --> Standard lights --> Omni.

In panoul "Intensity / Color / Attenuation" modificati Multiplier la valoarea 3.

O asezati in partea din stanga a planetei, si cu ajutorul uneltei Move, o pozitionati in asa fel incat sa aveti cam acest efect de lumina:

24. Mai creati doua lumini omni, pe care le veti aseza in asa fel, incat sa ompletati efectul precedent.

25. Vom crea o a patra lumina, care sa lumineza cateva detalii ale planetei, in panoul "Intensity / Color / Attenuation" modificati Multiplier la valoarea 0,8.

26. Acum vom trece la crearea atmosferei.

27. Sunt multe optiuni pentru a crea aest efect (materiale, lens effect), dar cel mai "controlabil" este cu Volume Fog Environment Effect.

28. Creem o Create --> Helpers -->Atmospherics --> Sphere Gizmo.

29. Folositi modify panel pentru a modifica Radius la 43, adica sa fie putin mai mare ca si planeta.

30. Deschideti setarile de environment (Rendering --> Environment...).

31.In casuta Atmosphere, click pe Add si selectari Volume Fog, apoi click pe OK.

32. Dupa ce ati selectat acest efect, mai jos, veti avea "Volume Fog Parameters", in care veti aplica urmatoarele setari, dupa ce dati click pe "Pick Gizmo": Color avand valoarea RGB : 198 185 214.

33. Dupa aplicarea acestui efect de atmosfera vom avea urmatorul rezultat:

34. Inelele planetei, sunt foarte simple:

35. Creati un tub Create --> Standard Primitives --> Tube cu urmatoarele setari:

36. Aplicati tubului un material standard.

37. Aplicati urmatoarele setari:
Diffuse 207 164 254 (RGB)
Self illumination 100
Opacity 0

38. Deschideti optiunea Maps, al editorului de materiale, bifati Opacity, modificati de la 100 la 80, si aplicati o harta de tip Gradient Ramp, cu urmatoarele setari:



Iata si setarile pentru gradient:

R=0 G=0 B=0 Pos=0
R=0 G=0 B=0 Pos=48
R=32 G=32 B=32 Pos=50
R=0 G=0 B=0 Pos=52
R=72 G=72 B=72 Pos=54
R=0 G=0 B=0 Pos=56
R=139 G=139 B=139 Pos=61
R=0 G=0 B=0 Pos=66
R=99 G=99 B=99 Pos=67
R=0 G=0 B=0 Pos=68
R=62 G=62 B=62 Pos=72
R=0 G=0 B=0 Pos=76
R=0 G=0B=0 Pos=78
R=23 G=23 B=23 Pos=79
R=0 G=0 B=0 Pos=80
R=52 G=52 B=52 Pos=82
R=14 G=14 B=14 Pos=84
R=27 G=27 B=27 Pos=87
R=0 G=0 B=0 Pos=90
R=0 G=0 B=0 Pos=100

39. Si aceasta e imaginea finala a planetei

40. Salvez imaginea in format Tiff, selectez canalul Alpha, apoi urmeaza editarea in Photoshop.

Info: Sursa pentru acest tutorial o puteti descarca dand click pe Download, la inceputul tutorialului.
Copyright © 2008-2010 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Conceput si realizat de Neokinetics Software.