Cutie de chibrituri in 3DS Max
25.05.2012
In acest tutorial, vom crea o cutie de chibrituri cu ajutorul uneltei Boolean, folosind 3DS Max 2010.
8120 afisari 0 Rating (1 vot) 30 min

1. In acest tutorial, vom crea o cutie de chibrituri cu ajutorul uneltei Boolean.

2. Incepem prin a crea un obiect Box (Create -> Standard Primitives -> Box) in panoul Top.

Lenght = 160
Width = 265
Height = 50

3. Inainte de a introdue aceste setari, asigurati-va ca lucrati in unitatea de masura cm.

(Customize -> Units setup Debifati "Generic units", apoi bifati "Metric" si in fereastra selectati centimeters).

4. Pentru a lucra mai usor, mutati obiectul dupa cum urmeaza: click dreapta pe obiect, in fereastra ce se deschide, cautati "Move". In dreptul lui "Move" este un mic patratel, dati click pe acel patratel, si in fereastra ce se deschide la "Absolute: World" seteati axele x, y, z la zero, apoi dati un lick oriunde pa spatiul de lucru, apoi inchideti fereastra.

5. Convertiti obiectul in "Editable Poly" (click dreapta pe obiect, in fereastra ce se deschide, cautati "Convert to" apoi in urmatoarea fereastra "Editable poly").

6. Ca sa arate cat mai realistic, vom rotunji marginile longitudinale ale cutiei.

7. Mariti panoul 'perspective'. In panoul 'Editable Poly' din dreapta selectati unealta 'Edge'.

8. Tineti apasata tasta 'Ctrl, si dati click pe toate marginile longitudinale ale cutiei. Pentru a lucra mai usor, rotiti spatiul, cu ajutorul uneltei 'Orbit'.

9. In panoul 'Editable Poly' cautati optiunea 'chamfer' si dati click pe patratelul din dreptul lui, apoi introduceti urmatoarele valori:

Chamfer amount = 2.0

Segments = 1

Apasati OK

10. Revenim la spatiul de luru initial, adica sa aveti in fata toate cele patru panouri de lucru, respectiv Top, Front, Left si Perspective. Creati o a doua cutie, in panoul 'Front', cu dimensiunile:

Lenght = 155
Width = 295
Height = 45

11. O mutati in aceasi pozitie cu cutia 1 prin metoda descrisa la pasul 4 ( x = 0, y = 0, z = 0).

12. Observati ca aceasta cutie este mai lunga, dar acest lucru nu ne incurca, pentru ca folosim aceasta cutie, doar pentru a modela interiorul cutiei create la primul pas.

13. Mergeti la Create -> Compound -> Boolean.

14. Inainte de a face operatia, selectati prima cutie, in panoul din dreapta asigurati-va ca e selectata optiunea 'Substraction (A-B)'.

15. Apasati 'Pick Operand B'.

16. Acum cu atentie,in fereastra 'Perspective' click pe a doua cutie creata. Observati ca a doua cutie a disparut, si ati modelat interiorul cutiei 1.

17. Creati o a treia cutie, prin metoda descrisa mai sus:

Lenght = 152
width = 260
Height = 43

18. Centrati-o in prima cutie prin metodele descrise mai sus, apoi in fereastra 'Front' o mutati putin inspre stanga.

19. Acum creati o a patra cutie in fereastra 'Top' cu dimensiunile:

Lenght = 147
Width = 255
Height = 50

20. Centrati aceasta cutie pe cutia 3.

21. Selectati cutia 3, Create -> Compound -> Boolean, apasati 'Pick Operand B', si cu grija in fereastra 'Perspective', click pe cutia 4.

22. Pentru a termina cutia de chibrituri, creati inca o cutie, cu urmatoarele dimensiuni:

Lenght = 143
Width = 255
Height = 1

23. Centrati-o in cutia 3.

24. Acum sa trecem la crearea betelor de chibrit.Creati o noua cutie cu dimensiunile:

Lenght = 7
Width = 240
Height = 7

25. Creati si o 'GeoSphere' cu dimensiunile:

Radius = 8
Segments = 16
Geodesic Basic Type -> Icosa

26. Cu geosfera selectata, convertiti-o in 'Editable Poly'.

27. In meniul din dreapta, selectati 'Vertex'.

28. In meniul 'vertex' cautati 'Soft Selection'.

29. Bifati 'Use Soft Selection' si debifati 'Affect Backfacing'.

30. Efectuati aceste setari:

Falloff = 10
Pinch = 0
Bubble = 0

31. Mariti spatiul de lucru, pentru a lucra mai usor, apoi cu ajutorul uneltei 'Select Object' seletati cateva vertex-uri, ca in imagine.

32. Cu ajutorul uneltei 'Move and Transform' trageti inspre dreapta.

33. Centrati u batul creat anterior

34. Apasati Ctrl si click pe bat si pe gamalie, si mutati-le in cutie.

35. Aplicati diferite materiale si veti obtine:

Copyright © 2008-2010 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Conceput si realizat de Neokinetics Software.