E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Adobe Flash

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 2D  /  Adobe Flash  /  Comunicare cu XML (3)

Construirea unei agende folosind XML

25.09.2008
Construirea unei agende folosind XML

De ce se foloseste Flashul de XML? Ei bine, obiectul Flash este un obiect compilat si din acest motiv nu prea avem cum sa modificam informatiile existente in cadrul sau.

Total vizualizari: 6997 6997 afisari   |   Comentarii  0   |   Rating   |   (8 voturi)   |   Timp necesar: 25 min 25 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Mediu  Mediu

Sursa:  Thor.info.uaic.ro  
Autor:  Cosmin Varlan
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

In acest tutorial vom incerca sa abordam un subiect de care se tem cei mai multi programatori Flash (daca ajungi sa programezi cu adevarat in Flash iti dai seama cât de indispensabil este XML-ul).

Nu vom parcurge istoria care sta in spatele XML-ului, insa cert este ca la un moment dat a aparut acest format care poate fi folosit cu succes de majoritatea aplicatiilor (fie ele disponibile pe WEB sau nu). Formatul este unu destul de simplu si este foarte bine inteles si de catre partea umana. Sa vedem cum arata un fisier XML ce contine date privitoare la câteva persoane (pe care il vom salva cu numele "agenda.xml"):

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
    <agenda>
        <persoana>
            <nume>Varlan.Cosmin</nume>
            <telefon>0722123456</telefon>
        </persoana>
        
        <persoana>
            <nume>Alboaie.Lenuta</nume>
            <telefon>0723123456</telefon>
        </persoana>
        
        <persoana>
            <nume>Croitoru.Marilena</nume>
            <telefon>0742123456</telefon>
        </persoana>
    </agenda>

Din ce este alcatuit un fisier XML?

In primul rând avem pe prima linie un antet care furnizeaza ce versiune de XML folosim. In exemplul nostru am folosit versiunea 1.0. Tot in antet vom gasi si encodingl caracterelor din fisierul XML. In acest XML se observa ca am folosit ca encoding setul de caractere UTF-8. Am intâlnit cazuri in care am avut nevoie sa incarc in Flash fisiere XML care sa contina diacritice si deoarece aceasta problema a iscat o discutie destul de interesanta pe forumul www.actionscript.org va voi oferi si solutia destul de simpla: encodingul de care povesteam (UTF-8) contine toate caracterele (inclusiv diacriticile). Pentru a scrie un fisier care sa contina caracterele speciale din limba româna nu este suficient sa specificati in antetul fisierului tipul encodingului ci trebuie sa salvati fisierul ca atare.

Astfel daca folositi notepad (alte editoare de texte au probabil optiuni similare), apasati optiunea Save as din meniul File. In fereastra de dialog obtinuta veti putea selecta un nou nume al fisierului, tipul fisierului si formatarea acestuia. In sectiunea de selectare a foamatarii alegeti optiunea UTF-8:


Construirea unei agende folosing XML

Fisierul XML poate fi reprezentat sub forma arborescenta si formatul (desi doar text) este inteles ca atare de catre aplicatiile ce-l folosesc. Asadar radacina arborelui construit in XML-ul de mai sus este nodul "agenda" si are trei copii (de fapt trei persoane). Fiecare nod-persoana are asociat câte un nume si un numar de telefon (fictiv evident). Arborele XML-ului nostru ar putea fi reprezentat astfel:


Construirea unei agende folosing XML

Fisierul XML este " dupa cum ati observat " format din câteva marcaje si informatiile utile cuprinse intre unele din marcaje. Fiecare nod va incepe cu un marcaj de tipul si se va termina cu unul de tip . Cuvântul care defineste inceputul sau sfârsitul unui nod nu este special, putând fi scris in orice limba, singura cerinta este ca marcajul cu care a inceput un nod sa fie similar cu cel cu care se termina. In interiorul marcajelor (unui nod) puteti defini alte marcaje (de fapt alte noduri si deci si sub-arbori), numarul de marcaje (noduri) imbricate fiind nelimitat.

In exemplul nostru putem observa cum marcajul este cel care deschide fisierul si marcajul-pereche este cel care il termina. Acest nod care se extinde peste tot documentul se numeste si radacina. Relativ la radacina, nodurile de tip "persoana" se numesc noduri copii. Daca privim din punctul de vedere al unui nod-persoana atunci nodul "agenda" este un nod-parinte.

O alta observatie pe care trebuie sa o facem este ca un marcaj-A deschis in interiorul altui marcaj-B trebuie inchis tot in interiorul marcajului-B.

Asadar nu se permit marcaje imbricate. Deschiderea fisierului XML cu ajutorul unui browser WEB (Internet Explorer, Firefox etc.) va permite vizualizarea arborescenta a acestuia si totodata verificarea corectitudinii acestuia:


Construirea unei agende folosing XML

Fiecare nod al unui fisier XML poate avea asociat un numar oarecare de atribute. De exemplu (reluând o portiune din XML-ul de mai sus), putem considera la fel de bine:

<persoana>
    <nume>Croitoru.Marilena</nume>
    <telefon retea="Orange">0742123456</telefon>
</persoana>

XML-ul este in continuare corect. Despre atribute trebuie sa retinem ca sunt folosite asemanator unor constante: au un nume si o valoare. Valoarea este intotdeauna incadrata de ghilimele. De fapt, aceleasi informatii care exprimate prin XML-ul initial pot fi redate prin intermediul atributelor (fisierul "agenda2.xml"):

<agenda>
    <persoana nume="Varlan.Cosmin" telefon="0722123456" />
    <persoana nume="Alboaie.Lenuta" telefon="0723123456" />
    <persoana nume="Croitoru.Marilena" telefon="07123456" />
</agenda>

Nu putem spune ca prima metoda este corecta sau a doua. Important este ca aplicatia care se foloseste de fisierul XML sa inteleaga corect continutul acestuia. Observati ca acestui XML ii lipseste cu desavârsire antetul. Acesta este cu caracter optional si doar furnizeaza informatii despre XML. Flash-ul ignora linia-antet si trece direct la parcurgerea informatiilor din interiorul XML-ului (numai dupa ce a verifica, bineinteles, daca XML-ul este unul valid " toate marcajele deschise sunt si inchise respectiv nu exista marcaje imbricate).

O a doua observatie pe care o putem face este ca marcajele sunt inchise fara a fi scrise de doua ori, prin aparitia caracterului "/" la sfârsitul marcajului. Asadar un marcaj de tipul nu are nevoie de un marcaj-pereche.

Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Adobe Flash:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(8 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4165
Tutoriale scrise de kheops
kheops Rang utilizator kheops - Mediu
4084
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4075
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4050
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
3865
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
RoR SEO Vista Fotografie Sony Vegas XML Javascript Action Script Verilog Fireworks Photoshop JSON Dreamweaver COREL DRAW Excel XHTML Powerpoint Java AJAX PSD Ruby on Rails CSS Flash Outlook SWF Lightroom Word Gimp MySQL Python PHP Illustrator Bridge Swift 3D StyleSheet HTML
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software