E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Adobe Flash

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 2D  /  Adobe Flash  /  ActionScript (14)

Exportarea unui movie clip ca imagine .jpg sau .png

28.10.2009
Exportarea unui movie clip ca imagine .jpg sau .png

In acest tutorial iti voi arata cum poti exporta continutul unui movie clip de pe scena intr-o imagine .jpg sau .png pe calculatorul tau. Pentru aceasta aplicatie vei avea nevoie de Flash CS4 si Flash Player 10 pentru a putea salva imaginea pe disc.

Total vizualizari: 6397 6397 afisari   |   Comentarii  2   |   Rating   |   (9 voturi)   |   Timp necesar: 40 min 40 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Avansat  Avansat

Autor: alexandra Expert
Download
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

De la aparitia Action Script 3, multi programatori au fost nevoiti sa-si schimbe modul de lucru si abordarea in ceea ce priveste implementarea unei aplicatii Flash. In mod cert, acest proces nu este placut pentru nimeni si lipsa unor functii simple ca getURL poate deveni frustranta. Pe de alta parte, in AS3 poti scrie aplicatii imposibil de realizat in AS2.

Bineinteles, daca scopul tau este sa creezi un banner cu o animatie simpla, atunci n-are sens sa te complici – AS2 este mai mult decat suficient. Daca, in schimb, trebuie sa implementezi un whiteboard sau alte chestii marete, atunci ar fi mai bine sa iti cauti un manual de AS3. In principiu, nu iti recomand sa te limitezi la AS2 doar pentru ca il stapanesti bine si e comod si „caldut” ca o pereche de papuci de casa, ci sa te adaptezi in functie de situatie.

In acest tutorial iti voi arata cum poti salva continutul unui movie clip de pe scena intr-o imagine .jpg sau .png pe calculatorul tau. In primul rand, retine ca aceasta aplicatie a fost implementata in Flash CS4 si are nevoie de Flash Player 10 pentru a putea salva imaginea pe disc. Click aici pentru a vedea cum functioneaza aplicatia.

Pasul 1

In acelasi director, creeaza un fisier .fla nou si un folder classes pentru sursele .as.

Pasul 2

In directorul classes, creeaza doua subdirectoare core (pentru fisierele tale) si adobe. Accesand linkul Download din partea de sus a paginii, descarca fisierele de encodare de imagini si copiaza-le in directorul adobe.

Aplicatia ta ar trebui sa aiba urmatoarea structura:

export_img.fla
classes
    core
    adobe
        images
            BitString.as
            JPGEncoder.as
            PNGEncoder.as

Pasul 3

In directorul core, creeaza un fisier ApplicationMain.as cu urmatorul continut:

package classes.core
{
    import flash.display.Sprite;
    import flash.display.MovieClip;
    import flash.text.TextField;
    
    import flash.geom.Matrix;    
    import flash.display.BitmapData;
    import flash.utils.ByteArray;
    import flash.external.ExternalInterface;
    
    import flash.system.*;
    import flash.net.FileFilter;
    import flash.net.FileReference;
    
    import flash.events.Event;
    import flash.events.MouseEvent;
    import flash.events.IOErrorEvent;
    import flash.events.SecurityErrorEvent;
    
    import classes.adobe.images.*;
        
    public function ApplicationMain()
    {
    }
}

Dupa cum poti vedea, am inclus o serie de pachete utile pentru prelucrarea evenimentelor, salvarea fisierelor pe hard disk, bitmap data si clasele adobe pentru encodarea imaginilor.

Pasul 4

In sursa .fla, acceseaza File > Publish Settings (Ctrl+Shift+F12) si fa modificarile de mai jos. In acest mod, constructorul clasei ApplicationMain va fi apelat automat la rularea swf-ului.


Pasul 5

Adauga pe scena un movie clip cu un desen si denumeste-l ca export_mc. Acesta va reprezenta movie clip-ul al carui continut il vei exporta ca .jpg sau .png. In exemplu de mai jos, movie clip-ul contine un fisier .ai si un dreptunghi cu fundal alb.


Pasul 6

Adauga pe scena un buton cu textul "Salveaza", apoi schimba-i numele in export_btn.

Apasarea acestui buton va declansa salvarea imaginii, deci adauga urmatorul cod in constructorul clasei ApplicationMain.

export_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,  this["btnExportPress"]);

Apoi, tot in clasa ApplicationMain, defineste metoda ce va fi apelata la apasarea butonului:

public function  btnExportPress(event:MouseEvent){}

Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

Cuvinte cheie:   flash,   cs4,   fla,   swf,   movie clip,   export,   salvare,   save,   jpg,   png,   JPGEncoder,   PNGEncoder,   BitString,   File

Alte tutoriale Adobe Flash:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(9 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
COMENTARII (2) spune-ti parerea
alexandra alexandra , Miercuri, 28 Octombrie 2009, ora 13:19
#2

Pot sa-ti spun unde am folosit eu functia asta - pentru un proiect whiteboard in care trebuia sa export ce desena utilizatorul. Sigur, nu se limiteaza la asta, e foarte utila si pentru desenarea/salvarea cartilor de vizita sau a felicitarilor de ex, dar in general, ca sa ai ce exporta, trebuie sa ai input de la utilizator.

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
alext_1020 alext_1020 , Miercuri, 28 Octombrie 2009, ora 12:52
#1

Imi place! Inca nu stiu unde o sa pot folosi aceasta functie ... dar... e bine de stiut ca este!

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4680
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4600
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4510
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4425
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4300
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
Excel Bridge Swift 3D Java MySQL Lightroom HTML Dreamweaver Python Gimp Vista CSS AJAX Word Javascript SWF Action Script Fotografie SEO Illustrator Photoshop PSD PHP StyleSheet COREL DRAW Sony Vegas Fireworks JSON XHTML RoR Ruby on Rails Verilog XML Powerpoint Flash Outlook
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software