E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Adobe Flash

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 2D  /  Adobe Flash  /  ActionScript (14)

Introducere in 3D utilizand AS3

27.03.2009
Introducere in 3D utilizand AS3

In acest scurt tutorial, vei putea citi despre manipularea din cod a unui element in spatiul 3D asa cum se observa in exemplul de mai sus. Desi anumite lucruri ti s-ar putea parea complicate la inceput, ele vor deveni mai clare de indata ce vei intelege principiile de baza ale schimbarilor perspectivei in Flash.

Total vizualizari: 6702 6702 afisari   |   Comentarii  0   |   Rating   |   (3 voturi)   |   Timp necesar: 25 min 25 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  kirupa.com  
Autor:  kirupa
Download
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

Utilizand Flash CS4 si Flash Player 10, poti transforma elementele bidimensionale in obiecte tridimensionale cu un aspect spectaculos.

Ceea ce urmeaza reprezinta un exemplu de transformare a perspectivei (sau proiectie 2.5D sau 3D) aplicata unei serii de patrate.

In acest scurt tutorial, vei putea citi despre manipularea din cod a unui element in spatiul 3D asa cum se observa in exemplul de mai sus. Desi anumite lucruri ti s-ar putea parea complicate la inceput, ele vor deveni mai clare de indata ce vei intelege principiile de baza ale schimbarilor perspectivei in Flash. Acestea fiind spuse, sa incepem cu modul de reprezentare a celor trei tridimensiuni in Flash.

Sunt trei!

Cele trei dimensiuni sunt reprezentate prin x, y si z. Probabil ca esti familiarizat cu dimensiunile x si y care existau in Flash inca de la inceput:

Cu Flash Player 10 si Flash CS4, ai posibilitatea de a crea si afisa obiecte in planul xy. Insa, Flash CS4 are capacitatea de a transforma un obiect 2D in 3D, introducand axa z:

Uita pentru un moment tot ceea ce stii despre axa z. Gandeste-te la aceasta ca fiind doar o alta linie pe care iti poti plasa continutul. Deja ai vazut ce se intampla cand setezi valorile x si y. Ce se intampla cand setezi valorile z pentru un element? Sa privim cateva exemple.

Mai intai, arunca o privire la urmatoarea imagine pentru a vedea ce se intampla cand valoarea z este decrementata:

Forma ta pare a se mari. Cand valoarea z este incrementata, se observa efectul opus, forma parand a se micsora.

Din acest punct de vedere, putem spune ca axa z reprezinta adancimea. Imagineaza-ti ca inoti si ca valoarea z reprezinta adancimea la care inoti. Daca doar plutesti pe apa, valoarea z echivalenta adancimii va fi 0. Pe masura ce te scufunzi, valorile tale z cresc. Pentru cineva care te priveste de la suprafata, cu cat te afunzi, cu atat pari mai mic. Cu cat te apropii de suprafata, cu atat pari mai mare, valorile lui z devenind mai mici pentru a reprezenta adancimea scufundarii tale.

In toate exemplele, am distorsionat putin axele x, y si z pentru a putea observa mai bine relatia dintre cele trei axe. In realitate, in mod prestabilit, intotdeauna vei vedea axele x si y cu orientarile lor obisnuite vest/est (stanga/dreapta) si nord/sud (sus/jos). Axa z este perpendiculara pe ecranul calculatorului, deci orientarea este asemeni unei sageti care se indreapta catre tine:

In majoritatea reprezentarilor tridimensionale, axa z este deseori desenata sub forma unui cerc gol (asemeni imaginii de mai sus) sau a unui cerc avand un x in interior. Acesta este un aspect important doar daca indici directia. Un cerc gol semnifica faptul ca z este indreptat inainte asemeni unei sageti. Cercul cu un x in interior indica faptul ca axa z se indeparteaza de tine ┬- asemeni celor patru parti care formeaza coada unei sageti ce se indeparteaza de tine.

In continuare, vom discuta despre manipularea obiectelor in spatiul tridimensional.

Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Adobe Flash:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(3 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
5315
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
5275
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
5120
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
5105
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4850
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
XML Javascript Gimp Fireworks JSON Bridge RoR XHTML Powerpoint MySQL Dreamweaver HTML Outlook Swift 3D StyleSheet Word PHP PSD Illustrator Ruby on Rails Sony Vegas Verilog Flash Python SEO Photoshop AJAX CSS Fotografie Vista Excel Java SWF COREL DRAW Lightroom Action Script
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software