E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Adobe Flash

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 2D  /  Adobe Flash  /  ActionScript (14)

Introducere in 3D utilizand AS3

27.03.2009
Introducere in 3D utilizand AS3

In acest scurt tutorial, vei putea citi despre manipularea din cod a unui element in spatiul 3D asa cum se observa in exemplul de mai sus. Desi anumite lucruri ti s-ar putea parea complicate la inceput, ele vor deveni mai clare de indata ce vei intelege principiile de baza ale schimbarilor perspectivei in Flash.

Total vizualizari: 6436 6436 afisari   |   Comentarii  0   |   Rating   |   (3 voturi)   |   Timp necesar: 25 min 25 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  kirupa.com  
Autor:  kirupa
Download
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
« 1 2
comenteaza printeaza

Sa privim codul

Sa incepem cu ceva simplu. Pentru a seta pozitia elementului tau pe cele 3 axe, ataseaza-i instantei proprietatile x, y si z:

movieClip.x = 20; 
movieClip.y = 50; 
movieClip.z = 100;

Codul de mai sus va plasa movie clip-ul tau (ce are numele movieClip pe scena) in punctul de coordonate (x,y) = (20, 50), cu o adancime z=100. Cu alte cuvinte, movie clip-ul tau va fi deplasat catre partea din dreapta sus, parand mai mic.

O alta sarcina pe care o vei executa in mod obisnuit va fi rotirea elementului in jurul celor trei axe. Pentru aceasta, va trebui sa initializezi proprietatile rotationX, rotationY, si rotationZ ale movie clip-ului tau:

movieClip.rotationX = 180; 
movieClip.rotationY = -45; 
movieClip.rotationZ = 90;

Urmatoarea imagine iti prezinta directiile de rotatie pentru cele 3 axe:

Operatia de rotatie este destul de interesanta. In exemplele anterioare, am stabilit ca axa z este perpendiculara pe ecranul monitorului si ca valoarea z este echivalenta adancimii. Cand incepi sa rotesti axele x, y si z, corespondenta dintre lumea reala si felul in care arata de fapt continutul tau va deveni dificila. Tine minte acest aspect atunci cand intalnesti un cod care distorsioneaza reprezentarea 3d.

Aceasta este tot. Setarea celor sase proprietati de mai sus pe care ti le-am prezentat, iti va permite sa creezi niste efecte interesante in 3D!

Lucruri de care trebuie sa tii cont

In ciuda faptului ca este interesant, exista cateva limitari cu privire la ceea ce poti realiza in Flash fara a recurge la scrierea unei cantitati mari de cod suplimentar sau fara a utiliza alte librariile 3d.

Tot continutul 3D este convertit in Bitmap

Unul dintre dezavantaje este ca orice element din spatiul 3D este convertit automat din format vectorial in bitmap.

Un obiect vectorial cum au fost cele patru patrate din exemplele de mai sus arata destul de bine cand este privit la marimea predefinita. Dar, daca aplici zoom in, vei putea observa clasicele benzi/ incetosari ale bitmap-urilor.

Daca nu utilizezi anumite efecte vizuale si te limitezi la obiecte vectoriale, performanta va avea putin de suferit.

Intersectiile nu sunt posibile

La deplasarea formelor in spatiul tridimensional e posibil sa apara atingeri si intersectii intre ele. Din nefericire, detectarea intersectiilor nu este posibila cu functionalitatile disponibile la momentul actual. De exemplu, imagineaza-ti ca ai doua dreptunghiuri paralele plasate unul langa altul, dupa cum poti observa mai jos:

Daca ai fi rotit dreptunghiul albastru, in lumea reala, ar fi parut ca o portiune a marginii dreptunghiului albastru trece prin dreptunghiul galben care este adiacent acestuia. Insa, ceea ce se intampla este ca dreptunghiul albastru se roteate fara a se tine cont de dreptunghiul galben:

Aspectul final este putin ciudat, ca si cand fiecare element are propriul univers 3D bazat pe coordonata z proprie, fara a coexista intr-un univers comun in care sunt posibile interactiuni si coliziuni cu alte obiecte.

Concluzie

Sper ca acest articol te-a ajutat sa intelegi conceptual modul in care sunt manipulate coordonatele x, y si z in Flash. Dupa cum ai observat, codul in sine este destul de simplu. Chiar si ceva asemeni exemplul de pe prima pagina, este foarte usor de creat si am atasat si sursa corespunzatoare aici.

Pagina:
« 1 2
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Adobe Flash:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(3 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4550
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4460
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4415
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4285
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4165
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
PSD Verilog PHP Vista Excel CSS MySQL Sony Vegas XHTML Outlook Flash AJAX XML SWF Fotografie Word Python JSON Illustrator Ruby on Rails Swift 3D Lightroom Fireworks Photoshop Powerpoint Action Script Dreamweaver Bridge Javascript StyleSheet Gimp HTML SEO COREL DRAW RoR Java
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software