E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Adobe Illustrator

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 2D  /  Adobe Illustrator  /  Tehnici de desen (15)

Cum sa adaugi blana unui ursulet vectorial

30.12.2008
Cum sa adaugi blana unui ursulet vectorial

Acest tutorial iti arata cum poti adauga blana unui animal desenat vectorial.

Total vizualizari: 7520 7520 afisari   |   Comentarii  0   |   Rating   |   (8 voturi)   |   Timp necesar: 1 h 30 min 1 h 30 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Avansat  Avansat

Sursa:  www.vectortuts.com  
Autor:  Sydney Therese
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 23 »
comenteaza printeaza

Desenele vectoriale, in particular cele cu animale, au tendinta de a parea plane, fara adancime. Adaugand blana animalelor din imaginile tale, poti transforma desenul tau intr-o imagine interesanta, fara a utiliza Photoshop pentru editarea texturilor. Acest tutorial se adreseaza utilizatorilor Adobe CS3 Illustrator care au un nivel avansat de cunostiinte.

Imaginea finala

Mai jos poti vizualiza imaginea care va fi obtinuta dupa parcurgerea acestui tutorial.

Pasul 1 - Pregatirea culorilor

Primul pas consta in pregatirea unei palete de culori, potrivita pentru animalul tau. De exemplu, pentru un iepure vei folosi nuante de crem si alb, pentru o pantera - negru si albastru inchis. Vei avea nevoie de sase nuante si tonuri apropiate, derivate din aceeasi culoare.

In acest tutorial vei lucra cu un ursulet, ceea ce inseamna ca vei utiliza sase nuante de maro din paleta Illustrator. Pentru tonurile de mijloc, vei crea un gradient de baza. Pentru a salva gradientul, da click pe iconita New Swatch din partea de jos a panoului.

Pasul 2 - Desenarea animalului

In continuare, ai nevoie de un desen cu care sa lucrezi. Ai doua variante: fie desenezi un animal, fie importi aceasta imagine in fisierul tau. Daca alegi prima varianta, trebuie sa tii cont de cateva lucruri:

  • Incearca, pe cat posibil, sa realizezi forme cat mai simple. Cu cat o forma este mai simpla, cu atat va fi mai usor sa "asezi" blana in directia corecta.
  • Fiecare parte a animalului tau trebuie sa existe pe un layer separat. Din moment ce va trebui sa creezi sute de linii, e posibil ca programul sa se blocheze daca nu ascunzi layerele care au fost deja completate.
  • Poti aplica gradientul de baza pe fiecare bucata pe masura ce desenezi. Nu iti face probleme daca gradientul trebuie sa fie radial sau linear, deoarece vei ajusta aceste lucruri mai tarziu.
  • Daca esti la prima incercare de acest fel, ar fi indicat sa eviti animalele cu pete si dungi deoarece ele necesita mult mai multa munca. Inainte de a aborda astfel de desene, este recomandat sa stapanesti cat mai bine aceasta tehnica.

Mai jos poti vedea ursuletul cu care vom lucra in cadrul acestui tutorial. El a fost desenat folosind tool-ul Circle pentru cap, ochi si picioare, si tool-ul Pen pentru restul corpului. Dupa cum a fost mentionat mai sus, elementele care compun desenul trebuie sa fie separate pe layere.

Pasul 3 - Privire de ansamplu

Pentru a adauga blana ursuletului, trebuie mai intai sa iti definesti o pensula speciala, compusa din mai multe linii scurte (care vor sugera firele din blana). In continuare, vei selecta pe rand fiecare sectiune a animalului, o vei duplica si vei aplica diferite tehnici pentru a crea liniile ce definesc formele. Apoi, vei aplica blana folosind pensula speciala. In final, vei stratifica formele cu blana, obtinand ursuletul dragut din imaginea de mai jos.

Pasul 4 - Crearea firelor de par

Intr-o zona a ecranului care nu te incurca, deseneaza o linie orizontala cu ajutorul tool-ului Line. Linia nu trebuie sa fie foarte lunga, 100px este suficient. Aceasta linie reprezinta de fapt pielea animalului si ea va fi utilizata ca reper pentru reprezentarea blanii.

Avand selectat tool-ul Line, adauga 20-30 de linii mai mici, perpendiculare pe linia orizontala desenata anterior. Pentru acestea, foloseste tonuri de mijloc dintre cele 5 culori alese - adaugand din loc in loc cate o linie foarte inchisa si una foarte deschisa.

Roteste cateva dintre firele de par cu 5-10 grade la stanga sau la dreapta, si muta cateva linii mai jos pentru a intersecta linia orizontala. Scopul acestei tehnici este de a conferi adancime blanii. Asigura-te ca liniile aflate la extremitati, in dreapta si in stanga, se afla deasupra liniei orizontale, si ca ele nu sunt depasite de nici una dintre liniile inclinate (pentru a preveni golurile mari atunci cand vei defini pensula). Ar trebui sa obtii ceva similar imaginii de mai jos:

Pagina:
1 23 »
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Adobe Illustrator:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(8 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4800
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4735
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4610
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4545
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4405
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
JSON Javascript AJAX XML MySQL Fotografie Action Script Flash Python PSD Word COREL DRAW Ruby on Rails PHP Powerpoint HTML Illustrator Sony Vegas SWF StyleSheet XHTML Excel Bridge Outlook Photoshop Verilog Gimp RoR Lightroom Dreamweaver Swift 3D Java SEO CSS Fireworks Vista
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software