E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Adobe Photoshop

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 2D  /  Adobe Photoshop  /  Editare foto (51)

Redimensionarea imaginilor

09.07.2008
Redimensionarea imaginilor

Redimensionarea imaginilor pentru web si email reprezinta probabil cele mai larg raspandite cai de a impartasi fotografii digitale.

Total vizualizari: 7640 7640 afisari   |   Comentarii  0   |   Rating   |   (3 voturi)   |   Timp necesar: 20 min 20 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  Cambridgeincolour.com  
Autor:  SEAN T. McHUGH
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

Redimensionarea imaginilor pentru web si email reprezinta probabil cele mai larg raspandite cai de a impartasi fotografii digitale. In special pentru prezentarea pe web, capacitatea de a retine finetea redarii detaliului evitand efectul de produs artificial, intr-o imagine a carei dimensiune a fost redusa, este decisiva — si totusi se poate dovedi problematica. Spre deosebire de marirea dimensiunii unei fotografii, unde marginile zimtate constituie o problema, rezultatele obtinute in urma reducerii dimensiunii sunt opuse, asa-numitele efecte artizanale de moiré (moarat, cu ape). Preponderenta efectului de moiré depinde in general de tipul de interpolator folosit, desi anumite imagini sunt mai susceptibile decat altele. Acest tutorial compara diferitele moduri de redimensionare a unei imagini pentru web si e-mail, si emite recomandari pe baza rezultatelor aferente.

Informatii de fond: Efecte artizanale de Moiré

Moiré (pronuntat "mwaRé") reprezinta un alt tip de efect artizanal, care insa survine in momentul reducerii dimensiunii unei imagini. Acesta apare in imaginile cu o textura fina, care se apropie de limita de rezolutie. Aceste texturi depasesc rezolutia in momentul in care sunt micsorate, asa ca imaginea la poate inregistra doar selectiv, intr-un tipar repetitiv:

redimensionarea imaginilor
Imaginea originala
redimensionarea imaginilor
Imaginea micsorata la 50%
redimensionarea imaginilor
Imaginea micsorata, afisata la 200%

Observa modul in care tiparul recursiv nu are consistenta fizica in poza, deoarece aceste linii nu corespund directiei tiglelor de pe acoperis. Imaginile cu tipar geometric fin sunt cel mai expuse riscului; acestea includ tiglele de pe acoperisuri, caramizile si tamplaria situate la distanta, gardurile din plasa metalica, si altele.

Degradarea indusa prin redimensionare

In plus fata de efectele artizanale moiré, o imagine redimensionata poate deveni de asemenea in mod semnificativ mai neclara. Algoritmii de interpolarecare pastreaza claritatea optima sunt mai vulnerabili la efectul de moiré, in timp ce aceia care eludeaza acest efect produc un rezultat mai diluat, mai deteriorat. Acesta este, din pacate, un cost de oportunitate de neevitat in procesul de redimensionare.

redimensionarea imaginilor
Imaginea originala
redimensionarea imaginilor
Imaginea usor dimensionata

Una dintre cele mai bune cai de a-l combate este sa aplicam o masca de revenire efectului de reducere a preciziei de redare dupa redimensionarea unei imagini — chiar daca originalul a fost deja rafinat. Muta-ti mouse-ul peste imaginea de mai sus pentru a vedea cum isi poate recapata claritatea pierduta.

Compararea rezultatelor interpolarii

Ca un exemplu: atunci cand o imagine este redimensionata la 50% din dimensiunea ei originala, este posibil sa iasa la suprafata detalii care pana acum aveau o rezolutie de doar un pixel. Daca intr-adevar este afisat un detaliu, acesta nu este real, ci trebuie sa fie un efect artificial indus de catre interpolator.

redimensionarea imaginilor
Imaginea originala
Micsorata la 50%
redimensionarea imaginilor
Calcularea mediei imaginii pe gri

Folosind acest concept, a fost efectuat un test pentru a evalua atat rezolutia maxima cat si gradul efectului de moiré pe care il produce fiecare interpolator in momentul reducerii dimensiunii. Testul amplifica aceste efecte artizanale pentru un scenariu tipic: redimensionarea unei imagini de camera digitala la o rezolutie mai usor de prelucrat in web si email, de 25% din dimensiunea sa initiala.

Imaginea supusa testului (mai jos) a fost conceputa astfel incat rezolutia dungilor sa creasca pe masura ce acestea se indeparteaza de centrul imaginii. Atunci cand imaginea este redusa, toate dungile care depasesc o anumita distanta de centru ar trebui sa nu mai poata fi solubile. Interpolatorii care arata detaliile pana la marginea acestei limite de rezolutie (cutia rosie decupata punctat, de mai jos) redau fidel detaliile, la maximum, in timp ce interpolatorii care redau si detaliile de la exteriorul acestei limite vor adauga imaginii tipare recursive care de fapt nu se afla acolo (moiré).

 1. Cea mai apropiata vecinatate
 2. Biliniar
 3. Bicubic **
 4. Sinc
 5. Lanczos
 6. Bicubic, 1px pre-blur
 7. #6 w/ redare a preciziei
 8. Fractali autentici

redimensionarea imaginilor
Tip biliniar
redimensionarea imaginilor
Imagine de test*

Arata cadran rosu?  DA  NU


*Imaginea de test afisata a fost modificata pentru vizualizare; imaginea propriu-zisa are 800x800 pixeli, iar dungile se extind la rezolutia maxima la acea dimensiune.
**Bicubic vine de la setarea predefinita folosita in Adobe Photoshop CS & CS2. Diagrama de test a fost conceputa pe hartie BBC si a fost pentru prima data implementat la www.worldserver.com/turk/opensource/; toate diagramele si codurile de configurare de mai sus au fost efectuate in Matlab pentru utilizarea de mai sus.

Algoritmii sinc si lanczos produc cele mai bune rezultate; acestia sunt capabili sa rezolve detaliile pana la valoarea de maximum teoretic (cadrul rosu), mentinand in acelasi timp cel mai mic nivel de producere a efectelor artizanale in afara. Photoshop bicubic vine al doilea in clasament, deoarece prezinta tipare moiré evidente mult in afara cadrului. Mai mult, de remarcat modul in care bicubic nici nu arata tot atat de multe detalii si contrast precum la interiorul cadrului rosu. 6 & 7 reprezinta varinate ale reducerii de dimensiune bicubice, si sunt discutate mai jos. Genuine Fractals 4.0 ("fractali autentici") a fost inclus in vederea compararii, desi nu prezinta rezultate bune la reducere (acesta nefiind scopul sau propriu). Astfel se contureaza un punct de divergenta esential: anumiti algoritmi de interpolare sunt mult mai puternici la augmentarea decat la diminuarea dimensiunii imaginii, si vice versa.

Nota tehnica: algoritmii de interpolare variaza in functie de soft-ul folosit, chiar daca algoritmul are acelasi nume. Interpolarea Sinc, de exemplu, prezinta variatii care iau in considerare toti pixelii adiacenti cunoscuti de la 256-1024+. Acest lucru poate fi sau nu exprimat in mod explicit in soft. Mai mult, soft-ul poate varia si in privinta cantitatii numerice pe care o acorda pixelilor de aproape vs. Celor de departe in calculele lor, cum este adesea cazul lui "bicubic".

Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Adobe Photoshop:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(3 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4430
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4330
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4290
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4130
Tutoriale scrise de kheops
kheops Rang utilizator kheops - Mediu
4084
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
Verilog Action Script Flash Illustrator Ruby on Rails Photoshop XHTML Java Javascript RoR SWF Word Sony Vegas Fireworks Gimp PHP Dreamweaver JSON Bridge XML Lightroom HTML SEO Swift 3D StyleSheet Powerpoint Outlook AJAX MySQL Fotografie Python COREL DRAW PSD Excel CSS Vista
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software