E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale AutoCAD

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

APLICATII DEDICATE  /  AutoCAD  /  Editare (4)

Modificarea obiectelor - partea II

14.09.2008
Modificarea obiectelor - partea II

Desenele AutoCAD sunt arareori realizate doar prin simpla trasare a liniilor, cercurilor, etc. Cel mai probabil vei avea nevoie sa modifici aceste obiecte de desenare elementare intr-un fel pentru a putea crea imaginea de care ai nevoie.

Total vizualizari: 13846 13846 afisari   |   Comentarii  1   |   Rating   |   (7 voturi)   |   Timp necesar: 20 min 20 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Mediu  Mediu

Sursa:  Cadtutor.net  
Autor:  David Watson
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1
comenteaza printeaza

Comanda Array

Bara de unelte Modify Modificarea obiectelor
Meniu derulant Modify Array
Tastatura ARRAY comanda rapida AR

Comanda Array face mai multe copii ale obiectelor selectate dintr-o matrice dreptunghiulara (coloane si randuri) sau al unui tipar polar (circular). Aceasta comanda a fost complet transformata in AutoCAD 2000i. Acum, ea este complet ghidata cu o casuta de dialog, cu optiunea de a putea pre-vizualiza reteaua inainte ca aceasta sa fie creata. De asemenea, acum poti crea retele dreptunghiulare la un unghi specificat de catre utilizator. Acesta constituie o ameliorare majora in ceea ce priveste functionalitatea.

Reteaua dreptunghiulara

Ilustratia din dreapta arata rezultatele unei matrice dreptunghiulare cu doua coloane si trei randuri. Distanta dintre randuri este indcata cu dimensiunea DR, iar intre coloane, cu DC. La crearea retelelor dreptunghiulare este important sa amintim ca noile randuri sunt create deasupra obiectului original si ca noile coloane sunt create la dreapta obiectului original. Reteaua care rezulta este, deci, intotdeauna creata avand obiectul original in partea din stanga- jos, prin raportare la sistemul curent de coordonate. In ilustratie, obiectul original este afisat in culoarea cian, iar noile obiecte - in rosu. Este posibila si crearea de retele care nu se aliniaza la Sistemul global de Coordonate prin configurarea prealabila a unui Sistem de coordonate al utilizatorului.

Modificarea obiectelor

Incearca sa creezi singur aceasta retea. Mai intai, deseneaza un dreptunghi cu o latime de 20 de unitati si cu o inaltime de 10 unitati de desen. Pentru a face acest lucru, initiaza comanda de dreptunghi Draw Rectangle (Deseneaza>Dreptunghi) din meniul derulant. Cand promptul iti cere sa alegi un punct, alege undeva in sfertul din stanga-jos, in zona de desen. Apoi, cand ti se va cere sa alegi un al doilea punct, introdu coordonata carteziana corespunzatoare @20,10. Acum, ai desenat un dreptunghi de dimansiunea corecta.


Modificarea obiectelor

Acum initiaza comanda Array. Inainte de toate, asigura-te ca butonul de Retea Dreptunghiulara - Rectangular Array - este selectat, si ca poti vedea casuta de dialog Rectangular Array, iar acum, urmeaza pasii de mai jos:

1. Da click pe butonul de selectare obiecte (Select objects). Casuta de dialog va disparea temporar, permitandu-ti sa selectezi dreptunghiul pe care tocmai l-ai desenat. Apasa butonul Return de pe tastatura pentru a incheia selectarea. Acum, ti se va returna din nou casuta de dialog, iar mesajul care apare imediat dedesubtul butonului Select Objects ar trebi sa spuna "1 obiect selectat".
2. Introdu numarul de randuri solicitate in casuta de editare a randurilor - Rows. Pentru acest exemplu, introdu valoarea "3". De remarcat faptul ca preview-ul schematic din dreapta casutei de dialog se va actualiza pentru a reflecta valorile pe care le introduci.
3. Introdu numarul de coloane solicitate in casuta de editare a coloanelor. Introdu valoarea "2".
4. Introdu randurile de abatere (deviere) in casuta de editare Row Offset. Aceasta reprezinta distanta DR din ilustratia de mai sus. Ia aminte ca nu este vorba despre distanta dintre randuri. In acest exemplu, dreptunghiul nostru are 10 unitati inaltime, si vom introduce o abatere a randurilor de 15. Rezultatul va fi un spatiu de 5 unitati intre dreptunghiuri.
5. Introdu abaterea de coloane in casuta de editare Column Offset. Aceiasi parametri sunt valabili pentru abaterea de randuri. Introdu o valoare de 25 pentru a induce un spatiu de 5 unitati intre dreptunghiurile noastre.
6. Da click pe butonul de Preview. Inca o data, casuta de dialog va disparea, iar reteaua reteaua specificata va fi desenata temporar, astfel incat sa o putem pre-vizualiza. In acest moment ni se ofera 3 optiuni. In cazul in care reteaua nu este tocmai in regula, da click pe butonul Modify pentru a te intoarce la casuta de dialog Array. Daca esti multumit cu reteaua, da click pe butonul Accept, iar reteaua va fi desenata permanent, iar comanda incheiata.


Modificarea obiectelor

Ar trebui sa obtii o retea care sa arate asemanator cu cea din ilustratia de mai sus, constand in 6 dreptunghiuri aranjate pe 3 randuri si doua coloane. Dupa cum poti vedea, aceasta comanda este deosebit de puternica, si iti poate scuti o cantitate considerabila de timp, daca este folosita corespunzator.

Reteaua polara

Reteaua polara functioneaza in mod similar celei dreptunghiulare. Principala diferenta este aceea ca specificarea numarului si abaterii pentru randuri si pentru coloane, trebuie sa specifici un punct central, si numarul total de obiecte din retea (inclusiv obiectul initial).


Modificarea obiectelor

Poti incerca singur, desenand un alt dreptunghi, in modul descris mai sus. Totusi, de data aceasta, pozitioneaza dreptunghiul in partea centrala a jumatatii superioare. Acum, initiaza comanda Array, da click pe butonul Polar Array, si urmeaza pasii de mai jos:

1. Da click pe butonul Select objects. Casuta de dialog va disparea tempoar, permitandu-ti selectarea dreptunghiului pe care tocmai l-ai desenat. Apasa butonul Return de pe tastatura ta pentru a-ti incheia selectia. Acum, vei reveni la casuta de dialog, iar mesajul returnat imediat sub butonul Select Objects ar trebui sa transmita mesajul "1 obiect selectat"- "1 objects selected".
2. Specifica punctul central al retelei. Este vorba despre punctul C din ilustratia de mai jos. Poti face acest lucru introducand coordonatele x si y in casutele de editare adecvate, daca stii care trebuie sa fie acestea. Totusi, nu te vei confrunta des cu acest caz, iar cel mai adesea vei dori sa dai click pe butonul Pick Center Point ("Alege punctul central") pentru a selecta un punct din suprafata de desen. Alege un punct undeva sub dreptunghul pe care tocmai l-ai desenat.
3. Introdu o valoare pentru numarul total de articole. Pentru acest exemplu, introdu valoarea "6". De remarcat faptul ca, inca o data, actualizarile de pre-vizualizare schematica vor reflecta valorile pe care le-ai introdus.
4. Verifica daca ai bifat casuta cu elementele Rotate.
5. Da click pe butonul Preview. Inca o data, casuta de dialog va disparea, iar reteaua specificata va fi desenata provizoriu astfel incat sa o putem pre-vizualiza. Acum ni se ofera 3 alternative. In cazul in care nu esti multumit de retea, da click pe butonul Modify pentru a reveni la casuta de dialog Array. Daca esti multumit de retea, da click pe butonul Accept, reteaua va fi permanent desenata, iar comanda incheiata.


Modificarea obiectelor

Reteaua pe care tocmai ai desenat-o ar trebui sa arate precum cea din ilustratia de mai jos, din stanga. Joaca-te o vreme cu celelalte optiuni din casuta de dialog Array, pentru a vedea ce pot realiza acestea.

Modificarea obiectelor

Ilustratia de mai sus iti returneaza rezultatele unei retele polare care foloseste un dreptunghi initial (cian), copiat de sase ori in jurul unui punct central C, printr-un unghi de 360 de grade (cerc complet). Singura diferenta intre reteaua din partea stanga si cea din dreapta este ca elementele Rotate, ca si casuta de bifare copiata, nu a fost bifata in cazul exemplului din partea dreapta.

Toate obiectele nou create cu comanda Array vor prelua proprietatile obiectului original. Vezi tutorialul "Proprietatile obiectelor" pentru informatii cu privire la proprietatile obiectelor.

Comanda de deplasare - Move

Bara de unelte Modify Modificarea obiectelor
Meniu derulant Modify Move
Tastatura MOVE Comanda rapida M

Comanda Move functioneaza in mod similar celei Copy , cu exceptia faptului ca nu se efectueaza nici o copiere, ci obiectul/obiectele selectate sunt pur si simplu mutate dintr-o locatie in alta.

Modificarea obiectelor

Secventa de comanda

Command: MOVE
Select objects: (alege un obiect pentru a-l muta, P1)
Select objects: (pentru a incheia procesul de selectare)
Specify base point or displacement: (alege P2)
Specify second point of displacement or <use first point as displacement>: (alege P3)

Ia aminte ca, exact ca in cazul comenzii Copy, cele doua puncte alese, P2 si P3 sunt folosite doar pentru a indica distanta si directia de deplasare.

Comanda de rotire - Rotate

Bara de unelte Modify Modificarea obiectelor
Meniu derulant Modify Rotate
Tastatura ROTATE Comanda rapida RO

Comanda Rotate permite unuia sau mai multor obiecte sa se roteasca in jurul unui punct selectat de catre utilizator. AutoCAD va returna un prompt pentru un al doilea punct de rotatie, sau pentru un unghi, ce poate fi introdus de la tastatura.

Modificarea obiectelor

Secventa de comanda

Command: ROTATE
Current positive angle in UCS: ANGDIR=counterclockwise ANGBASE=0
Select objects: (alege un obiect pe care sa il rotesti, P1)
Select objects: (pentru a incheia procesul de selectare)
Specify base point: (alege punctul de baza, P2)
Specify rotation angle or [Reference]: (alege un al doilea punct, P3, sau introdu un unghi)

Nu uita ca, in mod predefinit, unghiurile AutoCAD pornesc de la ora 3 si augmenteaza in sens contrar acelor de ceasornic. Variabilele "ANGDIR" si "ANGBASE" iti aduc aminte acest lucru. Daca doresti sa efectuezi rotirea in sensul acelor de ceasornic, poti introduce un unghi negativ, folosind semnul de minus.

Nota: Poti modifica directia unghiului, precum si baza acestuia, folosind comanda Units, Format Units… din meniul derulant. Da click pe casuta de bifare "Clockwise" (‚sensul acelor de ceasornic") pentru a schimba directia si pentru a da click pe butonul "Direction…", in scopul de a configura baza unghiului.

Comanda de redimesionare - Scale

Bara de unelte Modify Modificarea obiectelor
Meniu derulant Modify Scale
Tastatura SCALE Comanda rapida SC

Comanda Scale poate fi folosita in scopul de a modifica dimensiunea unui obiect sau a unui grup de obiecte. Ti se va afisa un prompt pentru alegerea unui punct, in jurul caruia selectia efectuata va fi scalata. Scalarea poate fi incheiata prin alegerea unui al doilea punct (ceea ce nu este intotdeauna usor, deoarece controlarea precisa a scalarii poate fi adesea dificila), sau prin introducerea unui factor scalar de la tastatura. De exemplu, un factor de scala de 2 va dubla dimensiunea obiectelor din setul de selectie, iar un factor de 0.5 le va reduce la jumatate.


Modificarea obiectelor

Secventa de comanda

Command: SCALE
Select objects: (alege obiectele destinate redimensionarii, P1)
Select objects: (pentru a incheia procesul de selectare)
Specify base point: (alege punctul de baza, P2)
Specify scale factor or [Reference]: (alege un al doilea punct, P3 sau introdu un factor scalar)

In exemplul de mai sus, simbolul arborescent original a fost marit prin redimensionarea dinamica, utilizandu-se puncte alese pentru a se stabili modificarile aduse scarii. Daca doresti sa redimensionezi un obiect cu precizie, este mult mai usor sa introduci un factor scalar de la tastatura.

Ia aminte ca pozitia noului simbol arborescent, obtinut in urma redimensionarii, este determinata de localizarea punctului de baza. Punctul de baza, P2, a fost ales prin mutarea centrului arborelui, din partea dreapta superioara a centrului arborelui, catre o pozitie mai joasa, catre stanga. Daca punctul de baza ar fi fost ales in centrul simbolului arborescent, acesta si-ar fi pastrat pozitia. Teoretic, punctul de baza poate fi orice punct din spatiul de desenare, insa, pentru o mai mare lejeritate, este cel mai bine sa alegi un punct cunoscut, astfel incat rezultatele sa fie evidente.

Comanda de expansiune - Stretch

Bara de unelte Modify Modificarea obiectelor
Meniu derulant Modify Stretch
Tastatura STRETCH Comanda rapida S

Comanda Stretch poate fi folosita pentru a muta unul sau mai multe colturi ale unui obiect, lasand restul obiectului neschimbat. In exemplul de mai jos, am intins un dreptunghi prin deplasarea unui colt, pentru a crea o forma neregulata.

Modificarea obiectelor

Secventa de comanda

Command: STRETCH
Select objects to stretch by crossing-window or crossing-polygon...
Select objects: (alege primul punct de de intersectie cu fereastra)
Specify opposite corner: (alege un al doilea punct in cadrul ferestrei)
Select objects: (pentru a incheia procesul de selectare)
Specify base point or displacement: (alge punctl de baza)
Specify second point of displacement: (alege al doilea punct)

Pentru a selecta colturi in vederea expansiunii, trebuie sa folosesti o fereastra sau un poligon de intersectie.

Pagina:
1
comenteaza printeaza
Alte tutoriale AutoCAD:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(7 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
COMENTARII (1) spune-ti parerea
cata500 cata500 , Joi, 18 Februarie 2010, ora 14:24
#1

Destul de int tinand cont ca eu sunt la liceu profilul DESENATOR TEHNIC
astept si continuarera
bravooo

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
5335
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
5295
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
5130
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
5125
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4870
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
Sony Vegas Action Script Excel PHP Flash Word CSS Dreamweaver AJAX Illustrator Ruby on Rails Java COREL DRAW Outlook Verilog HTML Fireworks Lightroom Fotografie Bridge JSON StyleSheet RoR XHTML Gimp Powerpoint Vista MySQL Swift 3D Photoshop XML SEO PSD Python SWF Javascript
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software