E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Java

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

DEVELOPMENT  /  Java  /  Introducere in Java (8)

Metode si structuri de control (Partea a III-a)

30.04.2009
Metode si structuri de control (Partea a III-a)

Cand compilezi si rulezi un program Java, masina virtuala (JVM) executa codul din metoda main. Aceste instructiuni sunt rulate secvential pana la intalnirea unei structuri de control, a unei metode sau a unei initializari de obiecte. In acest tutorial vei putea citi despre structurile de control si apelarea metodelor in Java.

Total vizualizari: 8013 8013 afisari   |   Comentarii  0   |   Rating   |   (5 voturi)   |   Timp necesar: 20 min 20 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  learnola.com  
Autor:  learnola.com
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1
comenteaza printeaza

Cand compilezi si rulezi un program Java, masina virtuala (JVM) executa codul din metoda main. Aceste instructiuni sunt rulate secvential pana la intalnirea unei structuri de control, a unei metode sau a unei initializari de obiecte. In acest tutorial vei putea citi despre structurile de control si apelarea metodelor in Java.

Indiferent de limbajul in care este implementat, un program poate fi privit la modul simplist ca o serie de instructiuni ce sunt executate secvential. Cu toate acestea, trebuie sa tii cont ca structurarea codului dintr-o aplicatie se poate realiza in mai multe moduri.

Spre exemplu, daca aplicatia ta permite interactiunea cu utilizatorii, diverse portiuni de cod sau functii vor fi executate in functie de actiunile realizate de utilizatori. De fiecare data cand programele tale folosesc date externe, fie ca acestea provin de la utilizatori sau dintr-o baza de date, codul tau trebuie sa realizeze operatii diferite in functie de datele particulare pe care le primeste.

Instructiuni conditionale

Imagineaza-ti ca ai o aplicatie in care sunt afisate un anumit numar de produse, detaliile acestora fiind extrase dintr-o baza de date. Afisarea ta va avea un aspect neplacut daca numele produselor sunt mai lungi de 20 de caractere, deci trebuie sa le afisezi pe primele 20 si sa le stergi pe celelalte. In editorul tau, creeaza un nou proiect Java si introdu urmatorul cod in metoda main:

//functia main
public static void main(String[] args)
{
    //numele produsului - ce va fi citit din baza de date
    String productName = "Batiste parfumate pentru femei";
 
    //sirul de caractere care va fi afisat
    String displayName = "";
 
    //instructiunea conditionala if
    if(productName.length()>20)
        displayName = productName.substring(0, 20);
    else
        displayName = productName;
 
    //afiseaza rezultatul
    System.out.println(displayName);
 
}

In acest exemplu, numele produsului a fost initializat in functia main, dar imagineaza-ti ca atunci cand vei scrie programul, nu vei avea nicio idee ce valoare va fi in acea variabila. Trebuie sa te uiti la conditie si sa te gandesti ce se va intampla la rulare. Daca numele variabilei are mai mult de 20 de caractere, doar codul aflat sub conditia if va fi executat, ignorand ramura else. Daca numele are 20 de caractere sau mai putin, se va executa doar codul aflat sub ramura else, ignorand ramura if. Ceea ce se afla intre parantezele instructiunii if (productName.length()>20) reprezinta un test sau o conditie care va returna o valoare booleana true (adevarat) sau false (fals). Daca este returnata valoarea true, este executata ramura if, iar daca este returnata valoarea false, se trece la ramura else. Cand rulezi programul, ar trebui sa afiseze "Batiste parfumate pe" - experimenteaza dand diferite valori variabilei productName.

Bucle de executie

Un alt tip de structura de control este reprezentat de buclele de executie. Pe masura ce programezi, vei descoperi ca deseori ai nevoie de executia repetata a unei instructiuni sau a unui bloc de instructiuni. In plus, instructiunile while si for te vor ajuta sa reduci dimensiunea codului.

Imagineaza-ti ca ai un sir de produse ale caror nume vrei sa le introduci si sa le afisezi. Scrie si ruleaza urmatoarea portiune de cod:

// array-ul de produse
String[] products = {"Palarii", "Pantofi", "Pantaloni"};
// afiseaza fiecare tip de produs
for(int i=0; i<products.length;i++) {
    System.out.println(products[i]);
}

Codul din bucla for va fi executat pentru fiecare element din vectorul products, adica de 3 ori. Iata ce se intampla atunci cand executia ajunge la bucla:

  • In prima parte a instructiunii for, variabila i este initializata cu valoarea 0 (i = 0).
  • Cea de-a doua parte (i<products.length) reprezinta o conditie. Bucla este executata daca aceasta conditie este adevarata, adica atat timp cat variabila i este mai mica decat lungimea vectorului products (3).
  • Instructiunea i++ are rolul de a incrementa variabila i ,pentru a inregistra de cate ori a fost executata bucla. Apoi, conditia i<products.length este din nou verificata. In exemplul de mai sus, iesirea din bucla are loc pentru i = 4.

Instructiunea while are un format ceva mai simplu, dar scopul este acelasi.

int j=0;
while(j < products.length) {
    System.out.println(products[j]);
    j++;
}

Metode

De multe ori, vei avea nevoie de acelasi cod in sectiuni diferite ale programului tau. Ca exemplu, sa presupunem ca ai mai multi vectori al caror continut vrei sa-l afisezi. Pentru a evita repetarea inutila a codului care face afisarea, il poti include intr-o metoda sau functie. Iata un exemplu de cod care realizeaza acest lucru:

// declaratia clasei
public class MyClass
{
    // functia main
    public static void main(String[] args)
    {
        //array-ul de produse
        String[] products = {"Palarii", "Pantofi", "Pantaloni"};
 
        // apeleaza functia de afisare
        printElements(products);
        
    }
 
    // functie care afiseaza elementele dintr-un array
    public static void printElements(String[] elements)
    {
        for(int e=0; e&lt;elements.length;e++){
            System.out.println(elements [e]);
        }
    }
}

Atunci cand creezi propriile metode, trebuie sa decizi asupra parametrilor transmisi, precum si a tipului returnat (in acest caz void, deoarece functia printElements nu returneaza nici o valoare). De asemenea, trebuie sa denumesti metoda respectiva in functie de scopul ei, dar cat mai concis.

Ca exercitiu, poti apela metoda printElements utilizand ca parametri si alti vectori cu un continut similar.

Pagina:
1
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Java:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(5 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
5310
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
5270
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
5115
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
5100
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4845
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
Bridge Python Outlook Flash Verilog RoR Word Dreamweaver Vista SEO Javascript PSD Illustrator HTML COREL DRAW AJAX Lightroom XHTML Fireworks XML JSON MySQL Java Gimp PHP Sony Vegas Excel Swift 3D Photoshop Ruby on Rails Powerpoint Fotografie Action Script StyleSheet SWF CSS
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software