E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Java

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

DEVELOPMENT  /  Java  /  Introducere in Java (8)

Vectori in Java

29.09.2009
Vectori in Java

In acest tutorial vei invata cateva lucruri despre vectori in Java: declararea lor, adaugarea elementelor si accesarea unui element aflat la un anumit index.

Total vizualizari: 21025 21025 afisari   |   Comentarii  1   |   Rating   |   (2 voturi)   |   Timp necesar: 30 min 30 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  Java.sun.com  
Autor:  Java.sun.com
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

In acest tutorial vei invata cateva lucruri despre vectori in Java: declararea lor, adaugarea elementelor si accesarea unui element aflat la un anumit index.

Un vector, tablou sau array reprezinta un container pentru un numar de valori de acelasi tip. Lungimea sau dimensiunea unui vector este stabilita la crearea acestuia si nu poate fi modificata ulterior. Iata structura unui array:

Dupa cum poti observa in figura de mai sus, fiecarui element dintr-un vector ii corespunde un index numeric, cu ajutorul caruia poate fi accesat. Numerotarea elementelor incepe intotdeauna de la 0, ceea ce inseamna ca, de exemplu, cel de-al noualea element va fi accesat de indexul 8.

Urmatorul program, ArrayDemo, creeaza un vector de numere intregi carora le atribuie valori, afisate in cea de-a doua parte a programului:

class ArrayDemo {
     public static void main(String[] args) {
          int[] anArray;              // declara vectorul de numere intregi
 
          anArray = new int[10];      // aloca memorie pentru 10 elemente
            
          anArray[0] = 100; // initializeaza primul element
          anArray[1] = 200; // initializeaza al doilea element
          anArray[2] = 300; // etc.
          anArray[3] = 400;
          anArray[4] = 500;
          anArray[5] = 600;
          anArray[6] = 700;
          anArray[7] = 800;
          anArray[8] = 900;
          anArray[9] = 1000;
 
          System.out.println("Elementul cu index 0: " + anArray[0]);
          System.out.println("Elementul cu index 1: " + anArray[1]);
          System.out.println("Elementul cu index 2: " + anArray[2]);
          System.out.println("Elementul cu index 3: " + anArray[3]);
          System.out.println("Elementul cu index 4: " + anArray[4]);
          System.out.println("Elementul cu index 5: " + anArray[5]);
          System.out.println("Elementul cu index 6: " + anArray[6]);
          System.out.println("Elementul cu index 7: " + anArray[7]);
          System.out.println("Elementul cu index 8: " + anArray[8]);
          System.out.println("Elementul cu index 9: " + anArray[9]);
     }
}

Codul de mai sus va afisa:

Elementul cu index 0: 100
Elementul cu index 1: 200
Elementul cu index 2: 300
Elementul cu index 4: 500
Elementul cu index 5: 600
Elementul cu index 6: 700
Elementul cu index 7: 800
Elementul cu index 8: 900
Elementul cu index 9: 1000

Desigur, in loc sa scrii fiecare linie separat, initializarile si afisarile de mai sus ar putea fi incluse intr-o singura bucla de executie (for, while sau do-while). Despre bucle de executie vei putea citi in urmatoarele tutoriale din aceasta serie.

Declararea unui vector

In exemplul de mai sus am declarat variabila de tip vector cu ajutorul urmatoarei linii de cod:

int[] anArray;          
// declara vectorul de numere intregi

Asemeni variabilelor clasice, declararea unui array are doua componente: tipul si denumirea vectorului. Tipul unui vector este scris ca tip[], unde tip indica tipul de date al elementelor continute de acesta; parantezele patrate sunt simboluri speciale indicand ca variabila respectiva este un array. Ca si in cazul altor tipuri de variabile, declararea nu creeaza de fapt un vector - pur si simplu ii spune compilatorului ca variabila respectiva va detine un array de tipul specificat.

In mod similar, poti declara vectori de alte tipuri:

byte[] anArrayOfBytes;
short[] anArrayOfShorts;
long[] anArrayOfLongs;
float[] anArrayOfFloats;
double[] anArrayOfDoubles;
boolean[] anArrayOfBooleans;
char[] anArrayOfChars;
String[] anArrayOfStrings;

Parantezele patrate pot fi incluse si si dupa denumirea variabilei, dar, de dragul conventiilor, aceasta sintaxa nu este incurajata:

float anArrayOfFloats[]; 
// aceasta sintaxa nu este recomandata

Crearea, initializarea si accesarea elementelor unui vector

Un vector poate fi creat utilizand operatorul new. Urmatoarea instructiune din programul ArrayDemo aloca memorie pentru zece elemente de tip int pentru vectorul nostru.

anArray = new int[10];  
// creeaza un vector de numere intregi

Daca aceasta instructiune ar lipsi, compilatorul ar afisa o eroare asemanatoare celei mai jos si programul ar esua:

ArrayDemo.java:4: Variable anArray may not have been initialized.

Urmatoarele linii atribuie valori fiecarui element al sirului:

anArray[0] = 100; // initializeaza primul element
anArray[1] = 200; // initializeaza al doilea element
anArray[2] = 300; // etc.

Alternativ, poti crea si initializa un vector in modul urmator:

int[] anArray = {100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000};

In acest caz, lungimea vectorului este determinata de numarul de valori furnizate intre acolade.

Daca ai nevoie de un tablou multidimensional (matrice), il poti declara in mod similar unui vector, utilizand utilizand doua sau mai multe seturi de paranteze patrate:

String[][] names.

Aceasta inseamna ca fiecare element din tabloul names va fi accesat de un numar corespunzator de indecsi. De exemplu:

names[0][1]
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

Cuvinte cheie:   java,   vector,   array,   matrice,   tablou,   index,   declararea unui vector,   arraycopy

Alte tutoriale Java:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(2 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
COMENTARII (1) spune-ti parerea
kasskad , Miercuri, 20 Aprilie 2016, ora 16:43
#1

mai vezi inca Crearea unui vector presupune realizarea urmatoarelor etape http://conspecte.com/Programare-Java/vectori.html

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4915
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4855
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4720
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4675
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4490
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
PSD MySQL Dreamweaver Bridge SWF HTML Photoshop Verilog XHTML Vista Flash Ruby on Rails Fireworks Action Script JSON Illustrator Gimp Excel SEO Sony Vegas RoR COREL DRAW Lightroom Swift 3D Javascript Fotografie Word Java AJAX XML StyleSheet Outlook CSS Powerpoint Python PHP
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software