E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale PHP

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

WEB DEVELOPMENT  /  PHP  /  Introducere in PHP (24)

VII. Clase si obiecte

29.05.2008
VII. Clase si obiecte

Pe parcursul acestui tutorial, vei putea citi despre capacitatile PHP in legatura cu implementarea obiectelor (atat in PHP 4 cat si in PHP 5) si vei putea urmari diverse exemple si explicatii ce ilustreaza utilizarea lor.

Total vizualizari: 16970 16970 afisari   |   Comentarii  7   |   Rating   |   (13 voturi)   |   Timp necesar: 20 min 20 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  Zend.com  
Autor:  Vikram Vaswani
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2345 »
comenteaza printeaza

Clase si obiecte
Acum ca stii sa creezi functii in PHP, probabil ca ti-ai petrecut ultimele zile inspectand propriile aplicatii si inlocuind anumite fragmente de cod cu functii. Totusi, ar trebui sa stii ca functiile reprezinta doar varful icebergului. Sub ele, se ascunde un acronim de trei litere care inspira frica in randul programatorilor incepatori.

POO.
Daca lucrezi de ceva timp in PHP, probabil ca ai mai auzit termenul de POO - inseamna Programare Orientata pe Obiecte. In POO, scriptul PHP lucreaza cu entitati denumite "obiecte" pentru construi functionalitatea necesara programului tau. Spre deosebire de PHP 4, PHP 5 ofera suport extins pentru POO, aducand obiectele PHP la standardele impuse de catre principiile POO si oferind programatorilor noi facilitati.

Pe parcursul acestui tutorial, vei putea citi despre capacitatile PHP in legatura cu implementarea obiectelor (atat in PHP 4 cat si in PHP 5) si vei putea urmari diverse exemple si explicatii ce ilustreaza utilizarea lor. Vom acoperi principiile de baza - clasa, obiecte, atribute si metode - insotite de cateva concepte mai avansate - constructori, destructori, specificatori de acces, proprietati si clase mostenite. Chiar daca programarea orientata pe obiecte este un subiect nou pentru tine, nu ai de ce sa-ti faci griji - obiectele in PHP sunt usor de folosit si de inteles, si te vor ajuta sa iti organizezi cat mai bine munca.

Clase in PHP
Inainte de a trece mai departe, trebuie sa ai o idee clara despre conceptele pe care POO le presupune.

In PHP, o clasa reprezinta un set de instructiuni care indeplinesc o anumita sarcina. Implementarea unei clase contine atat variabile, cat si functii, ea reprezentand un sablon (template) cu ajutorul caruia pot fi create instante specifice.

Aceste instante specifice ale unei clase poarta numele de obiecte. Fiecare obiect are o serie de caracteristici, sau proprietati, si anumite functii predefinite - metode. Aceste proprietati si metode ale unui obiect corespund variabilelor si functiilor din definitia clasei.

Odata ce ai creat o clasa, poti defini oricate instante ale acesteia. Fiecare dintre aceste instante reprezinta un obiect independent, ce poate fi manipulat fara ca celelalte obiecte sa fie afectate in vreun fel. Aceasta indepedenta a obiectelor devine foarte utila atunci cand trebuie sa lucrezi cu doua instante in acelasi timp - de exemplu, doua conexiuni simultane la o baza de date, sau doua interogari (query), sau doua carucioare de cumparaturi ale unui magazin online.

Clasele te ajuta si in ceea ce priveste modularitatea codului - poti defini o clasa intr-un fisier separat, incluzandu-l apoi in scripturile care folosesc aceasta clasa. Aceasta modalitate de implementare simplifica modificarile ulterioare pentru ca, in cazul in care vei dori sa adaugi noi functionalitati obiectelor tale, vei avea de modificat un singur fisier.

Ca sa intelegi mai bine cele de mai sus, sa luam ca exemplu un animal, cum ar fi un urs, si sa incercam sa il reprezentam ca un obiect.

Orice urs are anumite caracteristici - varsta, greutate, sex - care sunt echivalente cu proprietatile unui obiect. In plus, fiecare urs are anumite activitati - mananca, doarme, merge, alearga si hiberneaza - acestea reprezentand metodele unui obiect.

Deoarece toti ursii au in comun anumite caracteristici, putem crea un template Urs(), care defineste caracteristicile de baza si abilitatile fiecarui urs de pe planeta. Aceasta clasa Urs() poate fi utilizata pentru a crea un obiect $urs, proprietatile individuale ale unui Urs putand fi manipulate independent fata de cele ale altor obiecte de acelasi tip.

Pagina:
1 2345 »
comenteaza printeaza
Alte tutoriale PHP:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(13 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
COMENTARII (7) spune-ti parerea
e-learn , Joi, 25 Iunie 2009
#7

Re: miha
Apreciem eforturile tale de a "sparge" site-ul, dar aceeasi smecherie nu va functiona de doua ori. Asa ca ori inventezi ceva nou, ori ar trebui sa renunti la glume si sa lasi loc celor care chiar isi doresc sa invete ceva din aceste tutoriale. Datorita celor ca tine, utilizatorii bine intentionati nu pot posta intrebari ce includ cod. Oricum, si noi am invatat ceva din aceasta experienta si iti multumim!

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
miha , Miercuri, 24 Iunie 2009
#6

atac

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Drugg , Marti, 17 Martie 2009
#5

bravo autorul !!! Acum anumite lucruri au devenit mai clare pt mine :)

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
pesos , Vineri, 19 Decembrie 2008
#4

e bun tutorialul dar ar mai fi ceva la constructori mai multe de explicat in rest e foarte bun ii multumesc autorilor pt material si daca se poate sa-l mai completati

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Dani , Joi, 07 August 2008
#3

O fi mediu, dar nimeni nu se naste invatat, multumiri autorilor, atat cat e mi-a folosit.

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Tronaru Mioara , Luni, 21 Iulie 2008
#2

Este un tutorial f.bun - cu ajutorul caruia mi-am clarificat multe probleme.Excelent!

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
sacue , Luni, 02 Iunie 2008
#1

Legat de nivelul acestui tutorial, cred ca mai potrivit ar fi fost "Mediu". Conceptul de obiect cam aici se incadreaza ...


Parerea mea ....

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
5030
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4985
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4830
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4805
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4605
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
CSS Java MySQL AJAX Powerpoint Action Script Javascript Photoshop Bridge Gimp PSD Dreamweaver Vista StyleSheet Flash Verilog JSON SEO PHP Lightroom Outlook Illustrator HTML Fireworks Ruby on Rails XML Swift 3D COREL DRAW Python Sony Vegas Fotografie RoR Word XHTML SWF Excel
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software