E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Python

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

DEVELOPMENT  /  Python  /  Introducere in Python (4)

Introducere in Python - Partea a III-a. Liste si bucla for.

04.08.2009
Introducere in Python - Partea a III-a. Liste si bucla for.

In acest tutorial vei putea citi despre colectiile de date din Python: liste, enumerari si dictionare, si despre cum poti utiliza bucla for pentru a le parcurge.

Total vizualizari: 12266 12266 afisari   |   Comentarii  1   |   Rating   |   (0 voturi)   |   Timp necesar: 30 min 30 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Sursa:  www.sthurlow.com  
Autor:  www.sthurlow.com
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
« 12 3 4 »
comenteaza printeaza

Bucla "for"

In esenta, bucla for executa ceva pentru fiecare valoare din lista. Modul in care este setata poate parea putin confuz, dar de fapt este foarte simplu. Iata un exemplu al utilizarii acesteia:

# Exemplu bucla 'for'
# In primul rand creeaza o lista pe care o vom parcurge:
newList = [45, 'mananca', 90210, "Buna dimineata", -67]
 
# creeaza bucla:
# Parcurge newList si pune fiecare element
# in variabila value si afiseaz-o
for value in newList:
    print value

Dupa cum vezi, bucla trece prin toate valorile listei mentionate dupa in. Apoi le aseaza in value, executa codul imbricat in bucla si trece la urmatoarea valoare. Urmatorul exemplu parcurge un string care este citit de la tastatura:

# exemplu de program ce parcurge un string
word = raw_input("Introdu sirul de caractere: ")
 
for letter in word:
    call = "Litera " + letter + "!"
    print call
 
print "Sirul de caractere este:"
print word + "!"

Tocmai ai invatat cateva lucruri:

  • Dupa cum vezi, variabilele string sunt liste de caractere.
  • Programul trece prin fiecare litera (sau valoare) din cuvant si le afiseaza pe ecran.

Crearea unei functii meniu

Pana acum ai invatat despre variabile, liste, bucle si functii. In continuare vei putea vedea cateva exemple de programe ce utilizeaza notiunile parcurse.

# FUNCTIA MENU
# Programul citeste un string cu optiunile din meniu
# si o intrebare
# Asigura-te ca optiunile nu se repeta.
 
def menu(list, question):
    for entry in list:
        print 1 + list.index(entry),
        print ") " + entry
 
    return input(question) - 1

Iata explicatia codului:

  • def menu(list, question) defineste functia menu cu doi parametri: o lista cu optiunile meniului si intrebarea pentru alegerea unei optiuni.
  • for entry in list parcurge lista entry
  • list.index(entry) utilizeaza functia .index() pentru localiza pozitia elementului entry.
  • Elementul entry este afisat, apoi se trece la elementul urmator
  • Dupa iesirea din bucla for, input(question) - 1 afiseaza intrebarea, apoi returneaza valoarea in programul principal.

Nu a fost prea greu, nu? Programul propriu-zis are 5 linii - acesta este miracolul a ceea ce am invatat pana acum! Vom verifica functia pe care am scris-o in urmatoarele exemple.

Primul tau "Joc"

Cum va arata primul tau program? Ce-ai spune despre un (foarte) simplu joc de aventuri? Pare a fi amuzant! Va cuprinde doar o camera a unei case si va fi extrem de simplu. Vor exista 5 articole si o usa. Intr-unul dintre cele 5 articole se va afla o cheie pentru usa. Trebuie sa gasesti cheia si sa deschizi usa. Iti voi oferi intai o varianta in pseudocod, apoi in python:

# Versiunea in pseudocod a jocului
 
Introdu functia menu in program
 
Afiseaza un mesaj ce cuprinde descrierea camerei.
Utilizatorul poate inspecta 6 obiecte: un vas cu plante, un tablou,\
o vaza, o veioza, un pantof si usa
 
Spune calculatorului ca usa e incuiata
Spune calculatorului unde se afla cheia
 
Afiseaza meniul cu obiectele:
    Afiseaza cele 6 optiuni
    Afiseaza intrebarea "Ce obiect vrei sa examinezi?"
 
daca utilizatorul vrea sa se uite catre:
    vasul cu plante:
        In cazul in care cheia e ascunsa aici, da-i cheia
        altfel spune-i ca nu se afla aici
    tablou:
        la fel ca mai sus
    etc.
    usa:
        daca utilizatorul are cheia, deschide usa
        altfel spune-i sa mai caute
 
Afiseaza un mesaj de succes pentru completarea jocului.
Pagina:
« 12 3 4 »
comenteaza printeaza
Alte tutoriale Python:
Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(0 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
COMENTARII (1) spune-ti parerea
tyno tyno , Miercuri, 21 August 2013, ora 20:54
#1

ESTE BINE EXPLICAT.

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4925
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4865
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4735
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4685
Tutoriale scrise de beacherrosa
beacherrosa Rang utilizator beacherrosa - Incepator
4500
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
Photoshop Javascript HTML Gimp Word Outlook JSON MySQL XML Sony Vegas Fotografie Verilog XHTML Lightroom Flash StyleSheet Ruby on Rails SEO PSD CSS Powerpoint Swift 3D Illustrator Vista AJAX Dreamweaver Python Bridge Java Action Script COREL DRAW Fireworks PHP RoR SWF Excel
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software