E-learn.ro
Panou utilizatori
Utilizator Parola
Creeaza cont nou    Recupereaza parola
Login
Newsletter
Introdu adresa ta de email
Inscrie-te
Inchide panoul de utilizatori
Add to Google

Tutoriale Swift 3D

Descarca toolbar

Toolbar E-learn.ro Facebook Twitter

GRAFICA 3D  /  Swift 3D  /  Interfata si butoane (1)

Realizarea unei piese de sah in Swift 3D

25.02.2010
Realizarea unei piese de sah in Swift 3D

In acest tutorial vom realiza o piesa de sah in Swift 3D, si sa o exportam pentru a fi prelucrata ulterior intr-un alt program de grafica 3D. Am ales regele pentru ca realizarea sa nu este nici grea nici usoara.

Total vizualizari: 9504 9504 afisari   |   Comentarii  2   |   Rating   |   (8 voturi)   |   Timp necesar: 25 min 25 min   |   Nivel de cunostiinte necesar: Incepator  Incepator

Autor: Pustiu Expert
Adauga la tutoriale favorit Adauga la tutoriale favorite
Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

Swift 3D este un program usor de folosit, potrivit pentru incepatorii in grafica 3D. El ofera foarte multe din optiunile softurilor mai performante si cunoscute precum 3DS Max, Maya etc. Din acest considerent el este foarte bun pentru a realiza obiecte simple intr-un mod mult mai usor si comod, pentru ca apoi sa fie exportate si prelucrate corespunzator.

In acest tutorial vom realiza o piesa de sah in Swift 3D, si sa o exportam pentru a fi prelucrata ulterior intr-un alt program de grafica 3D. Am ales regele pentru ca realizarea sa nu este nici grea nici usoara.

Interfata Swift 3D este una relativ intuitiva, cea implicita semanand foarte mult cu o interfata 3D clasica.

Interfata Swift 3D

Interfata Swift 3D

Ea prezinta in centru zonele de lucru (Viewports), un timeline pentru a realiza animatii, zona pentru materiale, lumini, camere, si meniul principal de sus.

Din meniul de principal, noi de vom folosi de tab-urile Extrusion Editor si de Lathe Editor.

Tab-urile Extrusion Editor si Lathe Editor

Tab-urile Extrusion Editor si Lathe Editor

Extrusion Editor ne permite desenarea unei forme 2D intr-un plan, revenind apoi in Scene Editor pentru a-i da o adancime, transformand-o astfel in tridimensional.

Asadar, vom incepe prin a desena crucea specifica regelui, similara cu cea a cruciatilor. Mergem in tab-ul Extrusion Editor si punctam conturul crucii.

Pentru a inchide forma si a ne asigura ca nu lasam o linie franta deschisa apasam butonul Close Shape din partea de sus.

Butonul Close Shape

Butonul Close Shape

Daca dorim sa asezam mai exact punctele, pentru o cruce mai dreapta, apasam pe lupa, marim, apoi apasam pe sageata si ne pozitionam punctele cum dorim. Pentru a mari apasam click stanga iar pentru a reveni click dreapta.

Shape Tool si Zoom Tool

Shape Tool si Zoom Tool

In dreapta, in panoul Point Properties putem seta valoarea de incrementare in pixeli cu care mutam punctele.

Dupa ce am realizat forma noastra revenim la Scene Editor si observam ca ea este creata tridimensional. Pentru a avea muchii mai netede selectam optiunea Outher Round din selectorul din imagine.

Optiunea Outher Round

Optiunea Outher Round

Ca sa ne alegem cat anume de rotunjite sa fie muchiile, selectam o valoarea mai mica, ca in imagine.

Optiunea Depth

Optiunea Depth

Ne ocupam in continuare de dimensiune. Din meniul din stanga, alegem Sizing si in selectoare introducem valori proportionale. Apoi selectam o adancime mai mica, corespunzatoare din punct de vedere al proportiilor.

Optiunea Sizing

Optiunea Sizing

Bun. In continuare trecem la tab-ul Lathe Editor. Aceste ne permite desenarea unor forme bidimensionale, pentru ca apoi acestea sa devina tridimensionale prin repetarea lor in jurul unui ax central (asemenea unei mese a unui mester popular care realizeaza vase de lut).

Desenam niste puncte orientative pentru forma piesei de sah.

Piesa in forma bruta

Piesa in forma bruta

Pagina:
1 2 »
comenteaza printeaza

Cuvinte cheie:   Swift 3D,   piesa sah,   tridimensional,   Lathe,   Extrusion,  

Noteaza acest tutorial
Rating tutorial
 
(8 voturi)
Pentru a nota acest tutorial, trebuie sa fii logat!
COMENTARII (2) spune-ti parerea
soshy25 , Luni, 01 Martie 2010, ora 17:44
#2

pare foarte interesant...am sa incerc si eu

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Pustiu Pustiu , Vineri, 26 Februarie 2010, ora 07:28
#1

Am revenit cu acest tutorial, mai mult pentru a demonstra lejeritatea acestui program fata de cele devenite standard, de a crea obiecte nu foarte complicate intr-un timp scurt :)

Raporteaza acest comentariu ca injurios!
Posteaza un comentariu
Pentru a posta un comentariu, trebuie sa fii logat!
0 TOP UTILIZATORI* 0 0
Tutoriale scrise de claibornelara
claibornelara Rang utilizator claibornelara - Incepator
4435
Tutoriale scrise de mcuemica
mcuemica Rang utilizator mcuemica - Incepator
4335
Tutoriale scrise de ellarichards
ellarichards Rang utilizator ellarichards - Incepator
4295
Tutoriale scrise de emonclercheap
emonclercheap Rang utilizator emonclercheap - Incepator
4140
Tutoriale scrise de kheops
kheops Rang utilizator kheops - Mediu
4084
* Acest top reprezinta punctajele acumulate in ultimele 30 de zile.
AJAX SWF Swift 3D Ruby on Rails Word Excel Sony Vegas Fotografie RoR Powerpoint PHP Java SEO Lightroom JSON HTML COREL DRAW StyleSheet Illustrator Outlook Python Dreamweaver XHTML Bridge MySQL Gimp Javascript Verilog Action Script Photoshop Fireworks XML CSS PSD Vista Flash
Promovare:
Daca faci parte din comunitatea E-learn.ro si doresti promovarea acesteia, poti accesa pagina de promovare.
Arhiva newsletter:
Daca ai ratat un numar mai vechi, sau vrei sa revezi care au fost noutatile E-learn.ro la un moment dat, poti accesa arhiva de newslettere.
  Copyright © 2008-2013 E-LEARN.ro. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii.
Conceput si realizat de Neokinetics Software